Hieronder hebben we de meest gestelde vragen van onze gasten beantwoord.

Moeten we toeristenbelasting betalen?

Ja, iedereen die in deze accommodatie verblijft, gelegen in de gemeente Lagoa, moet toeristenbelasting betalen aan de gemeente. Dit geldt ook als u Portugees bent of een woonadres in de buurt hebt. De toeristenbelasting wordt samen met de accommodatiekosten geïnd, en de verhuurder draagt de belasting namens u af aan de gemeente.

De toeristenbelasting wordt berekend op basis van het aantal volwassen personen vermenigvuldigd met het aantal overnachtingen, vermenigvuldigd met het belastingtarief. Een volwassene is hier iemand van 13 jaar of ouder. De belasting wordt betaald voor maximaal 7 overnachtingen. Het belastingtarief is 2 Euro in het hoogseizoen en 1 Euro in het laagseizoen. Als er 3 volwassenen zijn die 4 nachten verblijven, bedraagt de toeristenbelasting in het hoogseizoen 3 x 4 x 2 Euro = 24 Euro. Het geld wordt door de gemeente gebruikt om de voorzieningen die verband houden met toerisme te onderhouden en te verbeteren.

Open onze Toeristenbelastingcalculator

Voor meer informatie, neem contact op met de gemeente Lagoa op +351 282 380 458 of [email protected]

We wonen in uw appartement en we hebben geen wc-papier meer. Wanneer komt u meer leveren?

Onze appartementen zijn self-catering. Dit betekent dat gasten zelf verbruiksartikelen kopen die nodig zijn voor het verblijf, zoals eten, drinken, zeep en toiletpapier. Het appartement bevat de benodigdheden voor de start van uw verblijf. Hotels en hotelkamers hebben een ander concept en zijn niet direct vergelijkbaar.

De huurprijs die wij u in rekening brengen is exclusief het gebruik van verbruiksmaterialen. We hopen dat u bij het uitchecken een waarde achterlaat die vergelijkbaar is met die van de originele verbruiksartikelen. Bedankt!

Hoe ver is het strand?

De afstand tot het dichtstbijzijnde strand is ongeveer 15 minuten lopen of 5 minuten met de auto.

Bekijk gerust de kaart op onze voorpagina. Of u kunt ons Huisboek lezen wanneer u aankomt bij het appartement. Het huisboek bevat informatie over de beste en dichtstbijzijnde stranden.

Heeft uw zwembad voldoende ruimte?

Sorry, er is geen zwembad bij deze accommodatie.

Ik heb geboekt op Boeking. Com maar ik moest annuleren. Kunt u het betaalde bedrag terugbetalen?

Neem voor vragen over restituties contact op met de site waar u uw verblijf heeft geboekt. In dit geval Booking.com. U heeft uw kaart gebruikt op Booking.com, dus wij zijn niet in het bezit van uw geld. Van Booking.com ontvangen we een deel van de betaling van de gasten ongeveer twee weken NADAT de gasten in ons appartement hebben verbleven. Aangezien u niet bij ons bent gebleven, hebben wij uw betaling niet ontvangen. Daarom kunnen we niets terugbetalen.

Bij het boeken via Booking.com, Airbnb of andere boekingskanalen, is hun annuleringsbeleid van toepassing. Als u op onze site sunshine-rentals.com had geboekt, zijn onze terugbetalingsvoorwaarden van toepassing. U moet het annuleringsbeleid bekijken dat u accepteerde toen u boekte. Deze voorwaarden bepalen of u al dan niet recht heeft op restitutie.

Als er een kans is dat u kunt annuleren, is het belangrijk om het restitutiebeleid te bekijken VOORDAT u het boekingsproces voltooit. Anders kunt u de betaling geheel of gedeeltelijk verliezen.

Waarom moet ik een toeslag betalen om de hot tub te gebruiken? En hoeveel kost het?

De toeslag bedraagt € 30, - voor de eerste dag en € 10, - voor elke volgende dag.

  • Hierdoor heb je een schone hottub met vers water, een nieuw filter en de juiste chemicaliën.
  • De hottub verbruikt ongeveer 1000 liter water voor elke reiniging en vulling, afhankelijk van het model. Om water te besparen, wat een beperkte bron is in Portugal, vullen we het alleen voor gasten die er gebruik van willen maken. Anders zou het vullen van de hot tub een verspilling zijn, aangezien het water niet lang in de hot tub kan blijven zonder te worden ververst.
  • Je kunt de watertemperatuur aanpassen tot wel 40 graden Celsius. Het water wordt 1-2 graden per uur verwarmd met de bovenklep erop. Als er voldoende tijd is tussen het schoonmaken en uw check-in, kunt u voorverwarmen toevoegen wanneer u de hot tub boekt.

De toeslag vertegenwoordigt niet in gelijke mate onze werkelijke kosten met betrekking tot de aankoop van de hottub, schoonmaakproducten, apparatuur, schoonmaakdiensten, filters, chemicaliën, water, elektriciteit en arbeid. Onze kosten zijn namelijk hoger.

Is het terras op het dak?

Ja, het terras bevindt zich op het dak, bovenaan het gebouw. Het dakterras ligt niet op dezelfde verdieping en is niet direct verbonden met het appartement.

Buiten het appartement is een trap die leidt naar het terras met prachtig uitzicht over Ferragudo!

Is het dakterras alleen voor ons privé? Of delen we het terras met andere gasten?

Het dakterras is privé voor uw appartement. U hoeft het niet te delen met andere gasten.

Het terras is opgedeeld in verschillende secties, één voor elk appartement. Een wand met een niet-transparante glazen scheidingswand scheidt de terrassen voor onze twee appartementen. Je krijgt je eigen privé dakterras.

Zie de plattegrond voor uitgebreide informatie.

Kunnen jullie onze bagage bewaren vóór het inchecken of na het uitchecken?

Helaas kunnen wij geen bagageopslag aanbieden vóór het inchecken of na het uitchecken. Onze privéappartementen hebben geen receptie of personeel ter plaatse, dus er is geen veilige ruimte voor het opslaan van eigendommen. Daarnaast kan onze schoonmaakploeg, die mogelijk niet tot ons personeel behoort, geen verantwoordelijkheid nemen voor persoonlijke bezittingen die in het appartement worden achtergelaten.

Om veiligheidsredenen hebben gasten buiten hun gereserveerde verblijf geen toegang tot het appartement, waardoor het niet mogelijk is om bagage eerder af te geven of later op te halen.

Als u met een huurauto of uw eigen voertuig reist, kunt u uw bagage daarin opslaan en de auto afsluiten. Parkeren bij het appartement is gratis. We raden ook aan om lokale opties te bekijken, zoals bagagekluizen of diensten bij nabijgelegen hotels of vervoersknooppunten.

Welke chemicaliën worden er in de jacuzzi gebruikt?

De jacuzzi is een opblaasbare jacuzzi van het merk Bestway. We gebruiken geen chloor, omdat dit de kleuren kan laten vervagen. In plaats daarvan gebruiken we speciale tabletten die geschikt zijn voor dit type jacuzzi.

  • We gebruiken specifiek "Bromogene" van deze fabrikant: https://www.productosqp.com/bromogene.html.

De chemicaliën zijn noodzakelijk om bacteriën en schimmels in de pomp en leidingen van de jacuzzi te voorkomen. Daarom is het niet mogelijk om de jacuzzi zonder chemicaliën te gebruiken.

Als ik rechtstreeks bij Sunshine Rentals boek, betaal ik dan met creditcard, Paypal of contant?

Onze betalingsprovider is Stripe, een bekende en veilige betalingsprovider.

Bij het reserveren betaalt u met een pinpas of creditcard. U betaalt 10% vooraf als u de accommodatie boekt. De resterende 90% wordt twee weken voor het inchecken automatisch van uw kaart afgeschreven. Boekt u een verblijf korter dan 2 weken van tevoren, dan betaalt u bij boeking de volledige prijs.

Voor informatie over annuleringen en terugbetalingen verwijzen wij u naar ons Annuleringsbeleid.

Is het verplicht om het registratieformulier in te dienen?

Ja. Registratie is verplicht. Het online gastenregistratieformulier is te vinden via het menu. Er zijn verschillende redenen waarom u ons uw naam en adres moet geven:

  • We moeten om veiligheidsredenen weten wie we toegang geven tot ons privé appartement. Net zoals u uw informatie en ID deelt met Booking.com of Airbnb, hebben wij die informatie ook nodig.
  • Hotels en resorts hebben meestal een 24-uurs receptie waar het personeel u zal vragen om een papieren registratieformulier in te vullen en een kopie van uw identiteitsbewijs / paspoort te maken bij het inchecken. We hebben geen receptie. Daarom vereisen we dat u zich online registreert.
  • We hebben informatie nodig over elke gast! "Gasten van gasten" zijn niet toegestaan. In sommige gevallen komen er 10 personen opdagen als het appartement slechts voor 5 personen is geboekt. Dit is in strijd met onze verhuurregistratie. Daarnaast is het appartement niet geschikt voor meer dan de maximale limiet.
  • Voor alle niet-Portugese staatsburgers zijn we wettelijk verplicht om deze informatie te verzamelen.